متقاعدسازی با آمار و ارقام|پایگاه خبری اخبار ساخته ها
انتشار: دی 17، 1403
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

متقاعدسازی با آمار و ارقام|پایگاه خبری اخبار ساخته ها


بدون شک، هر چه قدر حرف هایتان دقیق تر باشد، باورپذیریش بیشتر می شود، به خصوص اگر در گفته ها و استدلال هایتان از عدد و رقم استفاده کنید.

https://sakhteha.news/35712 کپی شد

 متقاعدسازی با آمار و ارقام

به گزارش اخبارساخته ها؛ کوین هوگان در کتاب ۵۳ اصل متقاعدسازی می نویسد: بدون شک، هر چه قدر حرف هایتان دقیق تر باشد، باورپذیریش بیشتر می شود، به خصوص اگر در گفته ها و استدلال هایتان از عدد و رقم استفاده کنید.

در حقیقت، وقتی آمار و ارقام را با جزییات و در موقع من، ارائه می دهید، باور ، حرف هایتان آسان تر می شود، موضع تان محکم تر می شود و طرف مقابل سخت تر می تواند به موضع شما حمله کند.

فقط یادتان باشد، مردم آمار و ارقام تقریبی را دوست ندارند و از اطلاعات دقیق خوش شان می آید. برای درک بهتر این واقعیت، فرض کنید فروشنده خودرو هستید و می خواهید یک خودرو کم مصرف را به مشتری تان معرفی کنید .

در این شرایط، اگر برای متقاعد ، مشتری تان صرفا بگویید: «این خودرو مصرف سوخت پایینی دارد که حدودا ۷ تا ۸ لیتر است» به سختی می تو،د مشتری را متقاعد کنید.

اما اگر بگویید: «مصرف سوخت این خودرو ۸/۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با بنزین معمولی و ۷/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با بنزین سوپر است»، خیلی راحت تر می تو،د مشتری تان را متقاعد کنید.

به همین دلیل است که فروشندگان حرفه ای همیشه یک دفترچه یادداشت به همراه دارند که در آن تاریخ و زمان دقیق تمام توافقات قبلی شان با مشتری را در آن یادداشت می کنند تا بتوانند با استناد به آنها، روی مشتری اثر بگذارند.

مثلا فرض کنید قبلا با مشتری روی ۴ درصد تخفیف به توافق رسیده اید ولی مشتری در تماس تازه اش خواستار تخفیف بیشتر است.

برای متقاعد ، این مشتری می تو،د به او بگویید: آقای اسمیت، آیا در این مورد مطمئن هستید؟ زیرا من از مکالمه تلفنی ساعت ۳:۱۰ دقیقه بعد از ظهر ۱۴ سپتامبر که با هم داشتیم، یادداشت هایی در دست دارم که روی تخفیف به میزان ۴ درصد توافق کرده بودیم.

انتهای پیام/


منبع: https://sakhteha.news/news/-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D9%82%D8%A7%D9%85