چگونه شیشه های منزل را نظافت کنیم؟

چگونه شیشه های منزل را نظافت کنیم؟

پاک کردن شیشه‌ها دغدغه خیلی از خانمهاست و خیلی از آنها از عهده این کار به خوبی بر نمی آیند. شیشه ها در معرض باد و باران و پرگردوخاک هستند و خیلی زود کثیف می شوند. روشهای زیادی برای پاک کردن شیشه‌ها وجود دارد. ما در این بخش 8 روش متفاوت برای تمیز کردن شیشه را به شما معرفی می کنیم. قبل از هر چیزی چند نکته را به شما یاد آوری می کنیم.

 

برای پاک کردن شیشه همیشه یک ابر تمیز، دستمال های تمیز، مواد شوینده و یک سطح آب گرم دم دستتان بگذارید. بهترین زمان برای تمیز کردن شیشه‌ها زمانی است که خورشید در بالاترین وضعش نباشد. چون شیشه را زود خشک می کند و ممکنست باز هم کثیف باشد. سرکه سفید برای تمیز کردن شیشه توصیه می شود. محلول سرکه و آب می‌تواند در شفافیت و براقی شیشه های شما تاثیر گذار باشد. حل کردن دو یا سه قاشق در یک سطل آب کافی است. یک ترفند دیگر برای پاک کردن شیشه آنست که قسمت های داخلی را به صورت افقی کشیده و قسمت های بیرونی را عمودی تمیز کنید. این روش همه لکه ها را تمیز می کند و باعث می شود لکه ای جا نماند.

 

 

راه حل های پاک کردن شیشه

برای تمیز کردن شیشه به ابر تمیز، فنجان و ظرف های مختلف برای ریختن محلول و دستمال نرم خشک نیاز دارید. اول از همه باید شما قبول کنید که شیشه ها باید تمیز شوند و سرسری از آنها نگذرید. پس برای آن به اندازه کافی وقت بگذارید و همه مراحل را مو به مو انجام دهید.

 

راه حل شماره 1

در اولین روش که می‌توانید آب معمولی را ترجیحا محلول شیشه پاک کن حاضری را به شیشه ها ریخته و با روزنامه خوب روی شیشه ها بکشید. آن قدر این کار را انجام دهید تا شیشه ها خود به خود آبشان تمام شده و خشک شوند.

 

راه حل شماره 2

مواد لازم که برای پاک کردن شیشه در این روش به آن نیاز دارید عبارتند از :

¼ فنجان سرکه سفید

¼ فنجان آمونیاک خانگی

1 قاشق غذاخوری آرد ذرت

½ 1 فنجان آب گرم شیر

یک بطری آب فشان

 

همه این مواد را باید در یک کاسه متوسط ریخته و حسابی مخلوط کنید. سپس آن را در یک بطری آب فشان ریخته و روی شیشه‌ها اسپری کنید. حالا می‌توانید با یک حولۀ کاغذی آن را پاک کرده و خشک نمایید.

 

راه حل شماره  3

در این روش شما به 1 فنجان الکل ایزوپروپیل ( مراقب باشید، قابل اشتعال است)، 2 فنجان آب سرد شیر، 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید و 2 قطره رنگ غذای آبی نیاز دارید. حالا باید آب و الکل را در یک کاسه ای متوسط ریخته و خوب مخلوط کنید.سپس سرکه و رنگ آبی را هم به آن اضافه کرده و محلول را هم بزنید. این مایع دقیقا مثل شیشه شوی آبی عمل می کند.

 

راه حل شماره 4

در این روش برای پاک کردن شیشه باید 2 قاشق غذاخوری سرکۀ سفید را با حدود 1 لیتر آب سرد شیر مخلوط کنید. سپس آن را در بطری آب فشان ریخته و تکان دهید تا مواد حسابی با هم مخلوط شوند. بعد به شیشه ها اسپری کنید.

 

راه حل شماره  5

در این روش 4 قاشق غذاخوری آب لیمو را در کمی ‌آب حل کرده و بعد در یک گالن ( 3/7853 لیتر ) آب سرد شیر بریزید. حالا حسابی آنها را با هم مخلوط کنید. مقداری از این محلول را در یک بطری آب فشان بریزید و استفاده کنید.

 

راه حل شماره 6

شما می‌توانید برای تمیز کردن شیشه‌ها ½ فنجان آب لیموی خالص را با 2 فنجان آب گرم شیر مخلوط کنید. سپس این ترمیب را در یک بطری آب فشان ریخته و خوب تکان دهید تا مخلوط شود. بعد به شیشه ها اسپری کنید.

 

راه حل شماره 7

یک روش دیگر بریا پاک کردن شیشه آنست که 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت، ¼ فنجان سرکه سفید و 1 لیتر آب گرم شیر آماده کنید. این مواد را در یک سطل ریخته و خوب مخلوط کنید. حالا باید آن را با یک کهنه یا اسفنج استفاده کرده و به شیشه بمالید. یا اینکه آن را در بطری آب فشان ریخته و به شیشه‌ها اسپری کنید. فقط یادتان باشد قبل از استفاده آن را خوب تکان دهید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند.

 

راه حل شماره 8

برای شستشوی شیشه‌ها در فصل زمستان می‌توانید از شستشو دهند ضد یخ خانگی استفاده کنید. برای تهیه این محلول باید ½ فنجان الکل ایزو پروپیل( مراقب باشید مانند الکل و نفت شعله ور است) و 1 لیتر آب گرم شیر را در یک ظرف کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. با اسفنج محلول را روی شیشه مالیده و بعد با یک حوله کاغذی آن را خشک نمایید.

 

 

نکاتی برای پاک کردن شیشه

  • برای پاک کردن شیشه به هر روشی از دستکش استفاده کنید.
  • بخاطر بخار مواد، ماسک صورت بزنید.
  • هرگز وقتی آفتاب به شیشه‌ها ‌می‌تابد آنها را تمیز نکنید چون خطوطی روی شیشه جا می ماند.
  • روزنامه و یک شوینده مناسب در کنار هم شیشه‌ها را بخوبی تمیز می کند.
  • برای سطح بیرونی شیشه‌ها همیشه از مواد شوینده قوی تر استفاده کنید. چون بیشتر آلوده هستند.
  • هرگز خودسرانه شوینده‌ها را با هم مخلوط نکنید. چون ممکنست شعله ور شود یا اینکه گاز تولید شده از آن خطرناک باشد.
  • درب پنجره را باز کنید تا هوایی رد و بدل شود.
  • بچه‌ها نباید به طرف مواد شوینده بیایند.
  • اگر شیشه خیلی کثیف بود، مثلا غذا به آن ریخته بود یا دست خیلی کثیف بچه به آن مالیده شده بود باید با دستمال خیلی نمدار آن را خوب تمیز کنید. حتی میتوانید از سیم ظرفشویی استفاده کنید ولی باید مراقب باشید روی شیشه خط نیفتد.
  • یادتان باشد قبل از تمیز کردن شیشه باید گرد و خاک های آن را هم بگیرید. چون گرد و خاک ترکیب با محلول شوینده بدتر شبیه گل شده و شیشه را کثیف تر می کند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *