دسته‌ها
اخبار

آشنایی با انواع زمین برای ساخت|پایگاه خبری اخبار ساخته ها

انواع زمین از نظر مقاومت خاک

https://sakhteha.news/33614

کپی شد

آشنایی با انواع زمین برای ساخت

به گزارش اخبار ساخته ها؛  یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که شما زمان ساختمان سازی باید به آن دقت داشته باشید این است که زمین من،ی را جهت طراحی ساختمان انتخاب کنید. به طور کلی شما باید به خوبی بد،د که زمین های متنوعی برای ساختن ساختمان ها وجود دارد که دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند.

به زمین‌هایی اطلاق می‌شود كه در اثر تخليه ، و ت،يب سازه قبلي به وجود می‌آید. ساخت هرگونه سازه (فونداسیون، ساختمان، سوله، پل، جاده و…) بر روی خاک دستی در صورت عدم مقاوم سازی آن جهت افزایش باربری، طبق آیین نامه های مختلف غیرمجاز می باشد.

مانند زمینهای سواحل دریا ، این زمینها برای ساختمانهای سبک من، هستند. در این گونه زمینها باید برای ساختمانهای سبک طبق شرایط محلی پی سازی ویژه صورت بگیرد و برای ساختمانهای بزرگ ابعاد پی باید با توجه به مطالعات مک،ک و بر طبق مح،ه ساخته شود .

اگر این زمینها دارای دانه بندی خوب باشند به طوری که دانه های ریز فضای خالی بین دانه های درشت تر را پر نموده و تولید جسم توپر و متراکمی کرده باشد و این دانه بندی به وسیله ماده ،بنده به هم متصل باشد (خاک رس به اندازه لازم) برای ساختمان بسیار من، بوده

خاک رسی یا خاک چکیده یکی از انواع خاک‌ها معمول ساختمان سازی است که از ذرات ریز و نرم تشکیل شده است.این زمین حاوی دو سوم خاک رس و یک سوم ماسه است که اگر با آب در تماس باشد شل میشود و من، ساختمان سازی نیست.

مطالعه کن:  صنعت ساخت و ساز کشور بیمار است

تركيبي از شن، ماسه و خاك با تراكم کم. ذرات شن و ماسه بزرگ‌تر از رس و سیلت هستند؛ در نتیجه آب در این نوع خاک با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود و از مشکلات انبساط، انقباض و جابجایی خاک جلوگیری می‌کند.

زمین دج از خاک رس، ماسه و شن‌های ریز و درشت تشکیل شده است. ،اصر تشکیل‌دهنده زمین دج در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی هستند؛ به عبارتی دانه‌های ریز، فضای خالی بین دانه‌های درشت را پر کرده و موجب تراکم و فشرده شدن زمین شده‌اند.

این زمین ها عموما در نواحی کوهست، با در ارتفاعات اراضی شهری که به کوهستان منتهی می شود. به طور معمول زمین‌های سنگی در زیر لایه‌ای سطحی از خاک پنهان شده‌اند.

این زمین ها عموما زیر پوشش محصولات کشاورزی بوده و نرم و سست است؛ بیشتر دارای رنگ نزدیک به کبود و تیره بوده و به علت «کوددهی» به این زمین، این زمینها تا ارتفاعی از حالت زمین طبیعی خارج شده و تا عمقی از زمین دارای این خصوصیت می باشد. ساختمان سازی روی این زمینها جایز نیست

 انتهای پیام/

 

منبع: https://sakhteha.news/news/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA