دسته‌ها
اخبار

از عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی تا پرداخت ۴۵۳ هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، با استقرار ،ت سیزدهم تکمیل و به‌روز رس، سامانه ملی املاک و اسکان به ،وان بستر اصلی تنظیم‎گری حوزه بازار مسکن در دستور کار قرار گرفت.

عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار و معرفی ۱۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی با استفاده از اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در ۳۱ استان‌ و راه‌اندازی گشت مش، ساماندهی مشاوران املاک و بازرسی از ۱۱۰ هزار مشاور املاک، از جمله دیگر اقدامات در این حوزه است.

برپایه این گزارش، از دیگر اقدامات انجام شده به منظور کنترل و ساماندهی بازار اجاره و مسکن، ایجاد سامانه «خودنویس» برای انعقاد قراردادهای مسکن به صورت مستقیم و رایگان و انعقاد ۳۶۵ هزار قرارداد اجاره در این سامانه، پرداخت ۴۵۳ هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن و ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مس، قابل ذکر است.

پیگیری تدوین قو،ن زیرساختی برای مدیریت بازار مسکن، همکاری در تدوین و تصویب قانون «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها»، همکاری در تدوین «طرح ا،ام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول»، ارائه «لایحه مالیات بر معاملات مکرر» و همکاری در تدوین «طرح مالیات بر عایدی سرمایه» از دیگر اقدامات انجام شده در یک‌هزار روز فعالیت ،ت سیزدهم در این بخش است.

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه

منبع: https://sakhtemanonline.com/news/%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%DB%B1%DB%B8%DB%B2-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%B4%DB%B5%DB%B3/

مطالعه کن:  بیش از ۵۰۰۰ نفر در بروجرد ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند