دسته‌ها
اخبار

برخی از قوانین بخش مسکن ناکارآمد و ضد توسعه هستند

فرشید پورحاجت ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با ساختمان آنلاین اظهار داشت: بعد از سال ۹۰،رشد تولید مسکن کاهش یافته است و این امر نشان از ناکارآمدی قو،ن و‌سیاستهای وضع شده در بخش مسکن دارد.

پورحاجت با بیان اینکه آنچه مشخص است وزیرراه و شهرسازی در ،ت چهاردم باید مدیری توانمند ،اجرایی و فنی باشد اظهار داشت: و،خانه راه و شهرسازی از جمله و،خانه های کلیدی است .بنابراین باید حتما در انتخاب وزیر راه و شهرسازی شایسته گزینی مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از قو،ن بخش مسکن ضد توسعه است و‌ در ،ت جدید این قو،ن باید حتما مورد بازنگری قرار گیرند .به ،وان مثال قانون بیمه اجتماعی کارگران و قانون پیش فروش ساختمان از جمله این قو،ن است که باید مورد بازنگری قرار گیرند.

کارشناس مسکن با بیان اینکه در پانزده سال گذشته سیاست گذاری و‌قو،ن وضع شده در بخش مسکن سبب شذه شیب تولید مسکن نزولی شود تاکید کرد:این ادعا از لحاظ آماری قابل اثبات است چرا که بعد از سال ۹۰،رشد تولید مسکن کاهش یافته است و این امر نشان از ناکارآمدی قو،ن و‌سیاستهای وضع شده در بخش مسکن دارد که باید حتما در ،ت جدید این قو،ن مورد بازنگری قرار گیرند.

پورحاجت همچنین طول، شدن صدور مجوزهای ساخت را یکی از موانع تولید بخش مسکن برشمرد و اذعان داشت:متاسفانه بروکراسی پیچیده و‌برخی از سازمانهای ذی زبط در حوزه مسکن‌مانع تراشی می کنند که باید این مشکل مرتفع شود.

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه

منبع: https://sakhtemanonline.com/last-news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-65/

مطالعه کن:  ۳۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن فروش اقساطی شد