دسته‌ها
اخبار

بررسی جزئیات مالیات واحدهای مسکن مهر

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۳، میزان مالیات پروژه طرح های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن مصوب ١٧. ١٤٠٠.٥ (شامل ساخت، آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی و روبنایی) برای سال های ١٣٩٨ تا ١٤٠٣ در پروژه) طرح های نامه تفاهم سه – جانبه با سازندگان، تعاونی ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با ها آن با هر نوع قرارداد و با معرفی و، راه و شهرسازی معادل سه میلیون ( ٣،٠٠٠،٠٠٠) ریال برای هر واحد تعیین می شود.

بر اساس این گزارش، همچنین هیچ گونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت ،ید مصالح به این طرح و پروژه ها تعلق نمی گیرد. سازمان امور مالیاتی کشور موظف به صدور مفاصاحساب مالیاتی پس از دریافت این مالیات است.

پروژه طرح های مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و رزمندگان و جانبازان معسر مشمول حکم این بند است. البته هر یک از شرکت ها و سازمان های تابعه و، راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلفند ١٠٠ درصد سود قابل ت،یم خود را پس از ،ر مالیات، ٥٠ درصد سود ویژه و سود سهام ،ت، این قانون تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ( ١٠،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠) ریال به حساب صندوق توسعه حمل و نقل کشور نزد ،انه داری کل کشور که توسط و، راه و شهرسازی اعلام می شود، واریز کنند. مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صندوق، منظور می شود و طبق اساسنامه آن صندوق به مصرف می رسد.

مطالعه کن:  عکس/ روستای صخره ای حیله ور / روستای مدفون شده در دل کوه

بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور از حیث منابع و مصارف، بالغ بر شصت و چهار میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزار و ی،د و بیست و سه میلیارد و نهصد و نود و هفت میلیون ( ۶۴،۵۸۷،۱۲۳،۹۹۷،۰۰۰،۰۰۰) ریال به شرح زیر است: الف- منابع بودجه عمومی ،ت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی ،ت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، بالغ بر بیست و هشت میلیون و سیصد و هفتاد و یک هزار و چهارصد میلیارد ( ۲۸،۳۷۱،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال شامل: -۱ منابع عمومی بالغ بر بیست و پنج میلیون و ششصد و بیست هزار و چهارصد میلیارد ( ۲۵،۶۲۰،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال -۲ درآمد اختصاصی و،خانه ها و مؤسسات ،تی بالغ بر دو میلیون و هفتصد و پنجاه و یک هزار میلیارد ( ۲،۷۵۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال ب- بودجه شرکت های ،تی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به ،ت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر سی و هفت میلیون و چهارصد و پانزده هزار و هفتصد و بیست و سه میلیارد و نهصد و نود و هفت میلیون ( ۳۷،۴۱۵،۷۲۳،۹۹۷،۰۰۰،۰۰۰) ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر سی و هفت میلیون و چهارصد و پانزده هزار و هفتصد و بیست و سه میلیارد و نهصد و نود و هفت میلیون ( ۳۷،۴۱۵،۷۲۳،۹۹۷،۰۰۰،۰۰۰) ریال که مبلغ یک میلیون و دویست هزار میلیارد ( ۱،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال مبالغ دو بار منظور شده از سرجمع بودجه کل کشور ،ر می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه

مطالعه کن:  واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت نازل و اقساط بلندمدت باشد

منبع: https://sakhtemanonline.com/news/%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%B1-234/