دسته‌ها
اخبار

دو سوم مهندسان عضو سازمان استان تهران مشکل مسکن دارند

مهندس مهدی کاش، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت :ا،ر مهندس، که عضو سازمان نظام مهندسی استان هستند و از و، راه و شهرسازی پروانه دریافت کرده­اند مشکل امنیت شغلی دارند .

وی تصریح کرد :مقررات ملی ساختمان تنها روی کاغذ رعایت می­شود و در اجرای عملیات ساختم، هیچ خبری از رعایت مقررات ملی ساختمان و آئین نامه­های مربوطه نیست.

کاش، کفت:سرپرست کارگاه در خیلی از پروژه­ها حضور ندارد و برخلاف قرارداد همان نظارت مالک در کارهای فنی مداخله می­ کتد و کارگران برخلاف ماده 4 قانون نظام مهندسی فاقد کارت مهارت فنی می­باشند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان بصورت سلیقه­ای رفتار می­ کنند اذعان داشت:باتوجه به عدم رعایت مقررات ملی در اجرا حقوق بهره برداران رعایت نمی­گردد.

وی گفت:سازمان نظام مهندسی استان بازوی اجرایی ندارد و هیچ ترتیب اثری به گزارش مهندسان ناظر نمی­دهد.
هر خلافی را مهندس ناظر به مرجع صدور پروانه منع، کند ،کارفرما اقدام به دریافت گواهی عدم خلاف می­ کند و گویی رد مظالم شده و تمام نواقص اجرا پاک شده است.!

کاش، خاطرنشان ساخت: سازمان استان، صندوق حمایت از مهندسان زند، ندارد. باتوجه به عدم آموزش مهندسان استان بسیاری از مهندسان از نحوه گزارش نویسی اطلاعی ندارند و با وجود برخی اتفاقات مانند ریزش گود، ت،یب ساختمان­های مجاور،‌ فوت کارگر و…راهی زندان می­شوند و دربسیاری از این پرونده­ها کانون گرم خانواده مت، شده و همسر مهندس ناظر درخواست طلاق می­دهد.

وی گفت:بارها شده مهندس ناظر حق­ا،حمه 20 تا 30 میلیونی دریافت کرده ولی محکوم به پرداخت خسارتهای میلیاردی شده است.

مطالعه کن:  با ۲ میلیارد تومان کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول

کاش، تاکید کرد:برخلاف مبحث دوم مقررات ملی مراجع صدور پروانه نام مجری را در پروانه ساختم، درج نمی­ کنند.

وی افزود: اگر مهندس ناظر گزارش خود را به موقع تحویل مرجع صدور پروانه ارائه کند براساس تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداری، شهرداری منطقه از مهندس ناظر در شورای انتظامی شکایت می­کند و اگر گزارش خود را درست و در زمان موثر و با ارائه جزئیات به مرجع صدور پروانه ارائه دهد از سوی مالک تهدید می­شود!

کاش، تاکید کرد:برخلاف مبحث 12 مقررات ملی در 90 درصد کارگاه­های ساختم، مسئول ایمنی حضور ندارد و اگر حادثه­ای رخ دهد بازهم مهندس ناظر محکوم می­شود و درصد تقصیر می­گیرد.

وی گفت:بسیاری از پروژه­ها بصورت دو نقشه­ای اجرا می­گردد و سازمان استان در این رابطه هیچ اقدامی نمی­ کند و‌ متاسفانه در ا،ر پروژه­ها استان از خدمات مهندسان نقشه برداری جهت بروکف و دیگر موارد استفاده نمی­ شود و سازمان هم ع،­العملی نشان نمی­دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه

منبع: https://sakhtemanonline.com/last-news/%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-2/