دسته‌ها
اخبار

راهکار پیشنهادی یک کارشناس برای کنترل بازار اجاره توسط شهرداری تهران

فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، ضمن بیان مطلب فوق گفت: شهرداری می تواند ما به ازای حق توسعه ای که به سازندگان ارایه می دهد، یک قیودی را به مجوزهای ساخت پیوست کند که در جهت تنظیم گری بازار مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

وی در توضیح این مک،زم اظهار داشت: به ،وان مثال شهرداری تهران در قبال حق توسعه شهر، مالک یا سازنده را م،م کند، واحدی که ساخته می شود در یک بازه زم، مشخصی، مثلا یک تا دو سال در اختیار شهرداری باشد، تا شهرداری این واحدها را به بازار اجاره عرضه شود.

ایلاتی تاکید کرد: در واقع شهرداری تهران می تواند، این واحدها را به نسبت میانگین نرخ اجاره منطقه، با نرخ پایین تری، مثلا ده درصد پایین تر از قیمت های منطقه در اختیار موجران قرار دهد.

کارشناس مسکن خاطر نشان ساخت: در عمل پس از گذشت مدتی، به واسطه سازوکار یاد شده،شهرداری می تواند در حد توان خود در تنظیم گری و کنترل بازار اجاره بهای مسکن نقش آفرین باشد. لذا ما از مسوولان شهرداری تهران، انتظار داریم که این پیشنهاد را بررسی کنند تا در فصل بعدی اجاره، این امکان فراهم شود که از حضور شهرداری تهران در بازار اجاره مسکن بهره مند شویم.

 

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه

منبع: https://sakhtemanonline.com/last-news/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-81/

مطالعه کن:  معاون وزیر راه: مشکل تامین زمین نهضت ملی مسکن ۲ شهرک سیرجان رفع شد