دسته‌ها
اخبار

سالید سرفیس چیست و چه کاربردی دارد؟|پایگاه خبری اخبار ساخته ها

سالید سرفیس یک ماده مصنوعی است که از ذرات سنگ مرمر، بو،یت، اکریلیک یا رزین های پلی استر و رنگدانه (ذرات رنگی) تشکیل شده است.

https://sakhteha.news/33245

کپی شد

سالید سرفیس چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد سالید سرفیس

صفحه یا پانل های سالید سرفیس برای طیف گسترده ای کاربرد داشته و از آن برای کارهای مس، و تجاری مانند کانتر آشپزخانه، کانتر حمام و روشویی، میز های رستوران، میز های اداری، کانتر های مراکز بهداشتی و درم، و … استفاده میشود.

اجزای تشکیل دهنده سالید سرفیس

سطوح سالید سرفیس ،یبی از ذرات رنگی با دو ماده تشکیل دهنده اصلی میباشند شامل:

یک ماده معدنی طبیعی (آلومینوم تری هیدراته)، که به ،وان فی، یا پرکننده استفاده می شود، و یک رزین (اکریلیک یا پلی استر)که به ،وان ماده ،باننده به کار می رود. این مواد به صورت شیمیایی تیمار شده و تا دمای 60 درجه سانتی گراد یا بیشتر حرارت داده می شوند. سپس مواد تیمار شده را به صورت ورقه ها و اشکال مختلف برش داده و بسته به برند تجاری مورد نظر، یک یا هر دو سمت آن را سمباده می زنند. گاهی اوقات به منظور بهبود مقاومت حرارتی، مواد اولیه سالید سرفیسرا تا 160 درجه سانتی گراد حرارت داده و خنک می کنند.

رایج ترین ماده معدنی مورد استفاده برای این کار آلومینوم تری هیدراته یا ATH (alumina tri-hydrate) است. ATH شکل تصفیه شده سنگ معدن بو،یت بوده و می تواند تا 75 درصد یک ورق سالید سرفیس را تشکیل دهد. بو،یت شکلی از خاک رس است. ATH در مقابل مواد شیمیایی، لکه ها، آب و آتش مقاوم بوده، شفاف است و در عین حال که به اندازه  کافی سخت بوده و می تواند در مقابل ضربه مقاومت کند، به میزان کافی برای انجام طراحی نرم و لطیف است. دو رزین اصلی که در تولید سالید سرفیس به کار می روند شامل اکریلیک و پلی استر هستند. رزین اکریلیک خالص منجر به تولید صفحه ای می شود که قابل شکل دهی تحت حرارت است. می توان آن را حرارت داده، به صورت یک شکل جدید خم کرد و بدون اینکه ویژگی های کاربردی خود را از دست دهد آن را سرد کرد. رزین های پلی استر، از جمله آنهایی که با اکریلیک مخلوط هستند، را در مواردی که مشتری درخواست دهد و یا در برنامه های با استحکام بالا به کار می برند.

مطالعه کن:  استخدام ادمین سایت و اینستاگرام در تهران

مزایای سالید سرفیس 

ویژگی ها و مزایای صفحات سالید سرفیس شامل موارد زیر است:

-با دوام: مقاوم در برابر تراش و ، خوردگی بوده و زیبایی خود را حفظ می کند.

-تجدید پذیر و قابل بازیافت: ،اش ها، بریدگی ها و سوختگی ها را می توان با سمباده زدن ترمیم کرد.

-تنوع: به صورت رنگ های ک،یک و ال،ای چند منظوره در دسترس است.

-یک نواختی: دارای ،یب همگن و یکپارچه جهت حفظ رنگ و الگوی طراحی در سراسر ضخامت ورق است.

-یک پارچگی: دارای نمای یک تکه و بدون درز است.

-پاکیزگی: مقاوم در برابر لکه بوده و نظافت آن آسان است.

-بدون منفذ و بهداشتی: گرد و خاک داخل آن نمی ماند، مایعات در آن نفوذ نمی کنند، باکتری و قارچ ها در آن رشد نخواهند کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: https://sakhteha.news/news/%D8%B3%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F