دسته‌ها
اخبار

مسکن اقتصادی میانبری برای حل بحران مسکن است

دکتر بابک داریوش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: مسکن ۲۵ متری به ،وان یک راهکار کوتاه مدت ممکن است بتواند عملکرد خوبی داشته باشد مسکن اقتصادی یک راهکار میانبر برای عبور از بحران فعلی مسکن است و به ،وان یک گزینه می توان از آن استفاده کرد.

رییس موسسه پژوهشی شیخ بهایی اظهار داشت: در ‌‌‌پاسخ به منتقد، که ،وان می کنند مسکن اقتصادی در شان و‌منزلت مردم نیست باید گفت باتوجه به رواج پدیده هایی نظیرپشت بام خوابی، زندگی اشتراکی و…. فعلا ساخت مسکن کوچک متراژ به ،وان یک راه حل موقت در شهرهای بزرگ می تواند راهگشا باشد.

وی اذعان داشت: البته ساخت واحدهای کوچک متراژ در برج های بلندمرتبه که فاقد مشاعات لازم باشند، قطعا راهکار اثر بخشی نیست.

داریوش اذعان داشت: باید با حذف قیمت زمین و بهره گیری از ظرفیت اراضی دستگاه های ،تی مثل ارگانهایی نظیراوقاف،منابع طبیعی و… از زمینهای قواره بزرگ برای اجرای طرح مسکن اقتصادی استفاده کنیم تا از این طریق مشاعات بیشتری به نوع این واحدهای مس، تعلق بگیرد، ضمن اینکه با اجرای حیاط ها های سبز در ارتفاع، نیازهای ،نان به فضای باز در خانه های کوچک متراژ را می توان مرتفع کرد.

وی اذعان داشت: قطعا ساخت واحدهای مس، کوچک متراژ به صورت متراکم می تواند آسیبهای بسیاری به همراه داشته باشد که از جمله آن می توان به مشکل تامین پارکینگ اشاره کرد. رییس موسسه پژوهشی شیخ بهایی ادامه داد: در واقع در ساخت واحدهای کوچک متراژ باید به فکر تامین سرانه پارکینگ هم باشیم.البته برای رفع این مشکل می توان راهکارهایی را اتخاذ کرد. به ،وان مثال در اراضی متراژ بزرگ می توان تامین ‌پارکینگ را از طریق احداث پارکینگ در زیر زمین حل کرد.

مطالعه کن:  پیام وزیر راه و شهرسازی به اجلاس بیست و هفتم هیأت عمومی

داریوش خاطر نشان ساخت: البته تراکم بالای جمعیت آسیبهای اجتماعی و رو، نیز به دنبال خواهد داشت که با انجام مطالعات جامع می توان عوارض ناشی از تراکم جمعیت را به حداقل رساند و فعلا از بحران مسکن با این روش عبور کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه

منبع: https://sakhtemanonline.com/last-news/%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-9/