دسته‌ها
اخبار

نوسازی بافت‌های فرسوده چشم انتظار تصمیمات کمیسیون ماده پنج

دکتر سید مهدی هدایت در گفتگو‌ با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: در پایتخت حدود 14 هزار هکتار محدوده بافت‌های ناپایدار وجود دارد که از این میزان، 4427 هکتار آن شرایط لازم برای فرسودگی را دارند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد که در سال‌های گذشته بخش زیادی از این محدوده‌ها نوسازی شده بود، اما در برخی مناطق مشوق‌هایی برای احیای بافت‌های فرسوده تصویب نشده بود و روند نوسازی متوقف مانده بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود :با همکاری معاون اول رئیس‌جمهور، در کمیسیون ماده پنج مصوبه‌ای را به تصویب رسیده که در حال حاضر در مرحله اخذ تأیید نهایی است.

وی گفت:امیدواریم با اخذ این مصوبه، بتوانند به 10 هزار هکتار باقی‌مانده از بافت‌های ناپایدار نیز مشوق‌های شهرسازی و تأمین خدمات را اعمال کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی تصریح کرد :بخش عمده‌ای از این بافت‌های فرسوده در مناطق ج،ی شهر تهران قرار دارند.

وی با اشاره به حمایت‌های ،ت و شهرداری در این زمینه خاطرنشان ساخت:انتظار می رود که با تسهیل فرآیندها در کمیسیون ماده پنج و همچنین با توجه به تأکید مرحوم آیت‌الله رئیسی بر تسریع در احیای بافت‌های فرسوده، بتو،م این مصوبه را به مرحله اجرا برس،م و جریان نوسازی را در این محدوده‌ها فعال کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه

منبع: https://sakhtemanonline.com/social/%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-14/

مطالعه کن:  قیمت سیمان امروز سه شنبه 29 خرداد 1403