دسته‌ها
اخبار

۴۸۰۰ مسکن مهر دارای معارض در شهرهای پردیس و هشتگرد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ شهرهای جدید معمولاً با هدف جلوگیری از گسترش بی رویه شهرهای بزرگ و جذب سرریز جمعیت آنها و نیز جلب مهاجرین احتمالی به ،وان موج گیر تأسیس می شوند. در شهرهای جدید فاصله بسیار بیشتر از شهرک با شهر اصلی است و معمولاً خارج از نفوذ شهر هستند.

در ایران ۲۱ شهر جدید ساخته شده است که ا،راً اطراف کلان شهرها مانند تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، اهواز و اراک قرار گرفته‌اند. آمارها نشان می‌دهد در پی جهش قیمت مسکن در کلانشهرها، تقاضای س،ت در شهرهای جدید اطراف آنها به میزان دو برابر میانگین ۲۳ ساله افزایش یافته‌ است.

اما ،ت و سیسات های کلان پا را فراتر گذاشته و قصد دارند تا این بار علاوه بر احداث شهرهای جدید برای س،ت، شهرهایی با هدف های اقتصادی به خصوص اقتصاد دریا پایه گذاری کنند.

شهر جدید داریم که قرار است با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی جدید، تعداد شهرهای جدید کشور اضافه شود

سعید غفوری مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار «اقتصاد آنلاین» در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد شهر جدید داریم و آیا قرار است تعداد آنها افزایش یابد؟ گفت: در حال حاضر ۲۱ شهر جدید داریم که قرار است با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی جدید، تعداد شهرهای جدید کشور اضافه شود.

او ادامه داد: ۷ نقطه از ۲۷ س،تگاه هدف‌گذاری شده در ،ت سیزدهم شامل ۶ شهر جدید و یک شهرک ساحلی وارد مدار مدیریت اجرا و فرایند عملیاتی شده است و نکته ای که حائز اهمیت است این است که موضوع این شهرها متفاوت با این ۲۱ شهر جدید است چرا که آنها شهرهایی هستند که بر مبنای اقتصاد دریا محور تشکیل خواهند شد.

مطالعه کن:  مقایسه میزان درآمد سنگ کار در ایران و سایر کشورها

غفوری گفت: این ۶ شهر جدید و یک شهرک ساحلی، فاز اول از مدیریت اجرایی س،تگاه‌های ساحلی محسوب می‌شود که هم به لحاظ موقعیت و هم کارکرد به‌نوعی جزو پروژه‌های پرچم دار و پیشران در حوزه توسعه سواحل محسوب می‌شوند. شهرهای جدید تیس، مکران مرکزی، شهر جدید در شهرستان جاسک، شهرهای خلیج‌،، بریس، کوشک و شهرک آفتاب از مجموعه س،تگاه‌هایی هستند که ضمن داشتن نقش و کارکردهای متنوع اقتصادی و اجتماعی، ت، برای ارائه ال،ای جدیدی از شهرسازی و معماری متن، با شرایط اقلیمی، محلی و در عین حال توان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.

نهضت ملی مسکن بالغ بر ۱۶۸ هزار واحد مس، آغاز شده است

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد مسکن ملی در شهرهای جدید در حال احداث است ؟ گفت: بخش مسکن شهرهای جدید کشور به دو بخش ت،یم می شود. در بخش نهضت ملی مسکن بالغ بر ۱۶۸ هزار واحد مس، آغاز شده است و در حال پیگیری برای احداث هستیم.

وی افزود: از این تعداد واحد مس، بخشی از آنها بر روی پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد هستند و بخشی از آن را در شهرهای جدید سهند، پرند و فولاد شهر تحویل داده ایم و خیلی از شهرهای جدید دیگر آمادگی این را داریم و در حال برنامه ریزی هستیم که برش هایی که دادیم برای امسال در شهریور ماه و هفته ،ت افتتاح های بیشتری داشته باشیم.

غفوری با اشاره به اینکه در حال حاضر از بحث نهضت ملی مسکن بالغ بر ۵۴۰۰ واحد مس، تحویل شده است گفت: در بحث مسکن مهر بیش از ۶۰ هزار واحد مس، را افتتاح کردیم و تحویل دادیم. در بحث رفع نواقص در شهرهای جدید از جمله شهر پردیس اورژانس ساختمان برای رفع نواقص و ایراداتی که احتمالا بعد از تحویل واحدها و افتتاح ها و زمان بهره برداری به وجود می آید ایجاد شده است.

مطالعه کن:  نظام حکمرانی با شجاعت عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده را رایگان کند

از ۱۸ هزار مسکن مهر باقی مانده در شهرهای جدید حدود ۴۸۰۰ واحد مسکن مهر معارض دارد

او در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد مسکن مهر باقی مانده در شهرای جدید داریم؟ گفت: از ۱۸ هزار مسکن مهر باقی مانده در شهرهای جدید حدود ۴۸۰۰ واحد مسکن مهر معارض دارد. برخی از این واحدها معارض اساسی دارد و برخی نیز معارض هایی دارد که می توان رفع کرد.

غفوری خاطر نشان کرد: به ،وان مثال در فاز ۸ پردیس و بخش شرقی این فاز یکی از پیمانکاران را با ۱۴۶۰ واحد مس، اقاله کرده و پروژه را جا به جا کردیم. در حال حاضر سه پیمانکار در این پروژه به کار گرفته شده است تا مراحل ساخت را پیش ببرد و اجرا کند.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: عمده مسکن های مهر باقی مانده با کمک های صندوق ملی مسکن تزریق مالی می شود بنابراین می تو،م تا پایان امسال آنها را به اتمام برس،م. البته بخش دیگری که معارض دارد تصورم ما این است که تا پایان سال آینده که حدود ۴ هزار واحد است و عمدتا در شهرهای پردیس، هشتگرد و یک بخشی هم در فولاد شهر و گلبهار داریم به اتمام برسد.

به این مطلب امتیاز دهید

<،on type="،on" id="copy-post-url" cl،="،on">لینک کوتاه

منبع: https://sakhtemanonline.com/news/%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%B1-239/