دسته‌ها
اخبار

۵ دهک نخست به تسهیلات مسکن دسترسی ندارند|پایگاه خبری اخبار ساخته ها

به گزارش اخبار ساخته ها؛هادی عباسی در نشست خبری خود با خبرنگاران در و، راه و شهرسازی با بیان اینکه ،ت سیزدهم در بخش مسکن، مسئولانه وارد شد گفت: در حال حاضر بالغ بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت و بیش از ۵۰۰ هزار واحد تکمیل شده است.

،ت در رابطه با بخش مسکن ۳ فرصت را در نظر گرفت

عباسی اصل توضیح داد: ،ت سیزدهم در رابطه با بخش مسکن ۳ فرصت را در نظر گرفت. فرصت نخست، تامین زمین بود که خوشبختانه در این بخش خوب عمل شد تا قیمت تمام شده کاهش یابد. در این حوزه اقدامات مهمی انجام شد و هم‌اکنون شاهد جهش در تامین زمین در محدوه شهرها، شهرک‌ها و سواحل ج،ی هستیم.

۵ دهک نخست جامعه دسترسی به تسهیلات مسکن ندارند

وی ادامه داد: فرصت دسترسی به تسهیلات مسکن فرصت دومی است که در ،ت سیزدهم مدنظر قرار گرفت. بیش از ۳۵۰ همت تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یافت که باید تقویت شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که ۵ دهک نخست جامعه دسترسی به تسهیلات مسکن ندارند.

عباسی‌اصل گفت: فرصت سوم را باید اینطور ،وان کردکه اگر مردم با آورده خود اقدام به ساخت مسکن کنند ارزش افزوده در جیب خودشان می رود. در این بخش تلاش شد تا قیمت تمام شده با تامین زمین توسط ،ت کاهش یابد.

وی افزود: تخصیص تسهیلات کم‌بهره برای دهک‌های یک تا ۴ را که توان مالی من،ی ندارند از تمهیدات ،ت سیزدهم است بطوریکه نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

مطالعه کن:  تسریع در رفع موانع پیش فروش مسکن اجرایی شد|پایگاه خبری اخبار ساخته ها

۱۱۰ هزار واحد مس، مهر باقیمانده است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل مسکن مهر در ،ت سیزدهم حاطر نشان کرد: بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده و تحویل داده شد و ۱۱۰ هزار واحد مس، مهر باقیمانده است که بدون پرونده‌های دارای تعارض تا پایان ،ت تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه چنانچه مسائل بانکی و پرداخت تسهیلات مسکن حل شود می‌توان به تامین مسکن در کشور پاسخ من، داد تاکید کرد: افزایش ۱۰۰ همتی سرمایه بانک مسکن در دست پیگیری است تا بتوان نرخ سود را کاهش داد بنابراین با متعهد ، بانک‌ها به پرداخت تسهیلات می‌توان در تکمیل واحدها سرعت عمل بیشتری داشت.

عباسی‌اصل گفت: عرضه زمین در ۸ سال ،ت‌های یازدهم و دوازدهم صفر بوده است. این در حالی است که ،ت سیزدهم تلاش کرد تا با تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تامین زمین اقدام کند و در این ،ت بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد که در مقایسه با تمامی ،ت‌های قبلی عددی پیشتاز به شمار می‌رود.

چه نمره ای به بخش مسکن می دهید؟

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار در این مدت گذشته که به معاونت مسکن و، راه و شهرسازی منصوب شدید چه نمره ای به بخش مسکن می دهید؟ خاطر نشان کرد: اصولا عادت به دادن نمره ندارم. اما در شرایطی و،خانه را تحویل گرفتیم که برای تامین مسکن راه حلی وجود نداشت. هم اکنون برای مساله مسکن راه حل وجود دارد و راه حل آن نیز در داخل است.

مطالعه کن:  امسال اجاره‌بهای مسکن تا کجا بالا خواهد رفت؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروسه تولید مسکن پروسه زمان‌بری است و تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در این حوزه مشارکت فعال داشته باشند تاکید کرد: سیاست‌های افزایش عرضه زمین، پیگیری ارایه تسهیلات بانکی و دیگر سیاست‌های اتخاذ شده در ،ت سیزدهم چرخه تولید مسکن را به حرکت واداشت که امیدواریم در ،ت بعدی نیز این سیاست‌ها تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه سیاست ،ت گذشته بر متوقف ساختن ساخت مسکن در کشور بود ادامه داد: در فاصله سال ۱۳۹۲ و طی سه سال بعد از آن افزایش قیمت مسکن در کشور رخ نداد چرا که در ،ت نهم و دهم با تولید مسکن و اجرای طرح مسکن مهر بخش عمده‌ای از نیاز مردم به مسکن پاسخ داده شد و همین دلیل سبب عدم افزایش قیمت طی آن سال‌ها بود.

سیاست ما در و، راه برای تولید و عرضه مسکن ۶ میلیون واحد مس، بود

عباسی اصل با اشاره به اینکه سیاست ما در و، راه و شهرسازی برای تولید و عرضه مسکن ۶ میلیون واحد مس، بود گفت: به دلیل آنکه تعهدی ایجاد نشود این سیاست را مسکوت گذاشته و ۴ میلیون واحد مس، نهضت ملی اطلاع رس، شد. بنابراین با افق تولید و عرضه بیشتر مسکن ،ت سیزدهم تلاش کرد تا نیاز متقاضیان به مسکن بی پاسخ نماند.

وی در عین حال همکاری بانک‌ها را یکی از دلایل تکمیل و بهره برداری از واحدهای مس، در حال ساخت و سیاست کلان ،ت ،وان کرد و گفت: بانک‌های خصوصی باید مسئولیت بیشتری در بخش مسکن متقبل شوند و سازمان امور مالیاتی باید در خصوص بانک‌هایی که در بخش مسکن همکاری من،ی ندارند برخورد لازم را انجام بدهد.

مطالعه کن:  اقساط وام ۸۰۰ میلیونی مسکن مشخص شد/ اعلام جزییات

معاون امور مسکن و ساختمان و، راه و شهرسازی تاکید کرد: مسکن کارگری در صنعت شهرها دنبال می‌شود و اگر مسأله تسهیلات بانکی حل شود گشایش بزرگی در بخش مسکن سازی کشور حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: اقتصاد آنلاین

منبع: https://sakhteha.news/news/%DB%B5-%D8%AF%D9%87%DA%A9-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF