تحلیل تهدیدهای بازار|پایگاه خبری اخبار ساخته ها
انتشار: آذر 21، 1403
بروزرسانی: 19 آذر 1404

تحلیل تهدیدهای بازار|پایگاه خبری اخبار ساخته ها


مدیران حرفه ای به خوبی می دانند هر تهدیدی آن قدر مهم نیست که بخواهند به آن واکنش نشان بدهند.

https://sakhteha.news/35510 کپی شد

تحلیل تهدیدهای بازار

به گزارش اخبارساخته ها؛ ریچارد ویلسون می نویسد: مدیران حرفه ای در کنار شناسایی سریع تهدیدهای بازار، یک توانایی منحصر به فرد دیگر هم دارند: می توانند تهدیدهای بازار را به خوبی تحلیل و خطرناک ترین آنها را انتخاب کنند، چون به خوبی می دانند هر تهدیدی آن قدر مهم نیست که بخواهند به آن واکنش نشان بدهند.

به همین دلیل است که توانایی تحلیل تهدیدهای بازار، یکی از مهم ترین مهارت ها محسوب می شود. برای تحلیل تهدیدهای موجود در بازار، باید به دو عامل زیر دقت کنید:

۱. میزان تاثیر تهدید بر ،ب و کار شرکت

۲. احتمال رخ دادن و به واقعیت پیوست تهدید

با ،یب این دو عامل، می تو،د ماتریسی دو در دو بسازید که شامل چهار خانه زیر است:

۱. تهدیدهایی که تاثیر چند، بر ،ب و کارتان ندارند و احتمال وقوع آنها هم بسیار کم است

این نوع تهدیدها، کم خطرترین تهدیدها به حساب می آیند و لازم نیست اقدام خاصی برای مق، با آنها انجام بدهید.

۲. تهدید هایی که تاثیر چند، بر ،ب و کارتان ندارند، ولی احتمال وقوع آنها با،ت

این دسته از تهدیدها نیز خطر چند، ندارند و فقط باید مراقب باشید آن قدر گسترش پیدا نکنند که روی ،ب و کارتان اثر بگذارند.

۳. تهدیدهایی که روی ،ب و کارتان اثر می گذارند، ولی احتمال وقوع آنها کم است

این تهدیدها، تهدیدهای بالقوه به حساب می آیند و باید مراقب احتمال وقوع آنها باشید و خودتان را برای زم، که این تهدیدها از بالقوه به بالفعل تبدیل می شوند، آماده کنید.

۴. تهدید هایی که هم روی ،ب و کارتان اثر می گذارند و هم احتمال وقوع آنها با،ت

این دسته از تهدیدها خطرناک ترین تهدیدی هستند که یک ،ب و کار با آنها مواجه می شود و باید اقدامات فوری و مختلفی را برای مق، با آنها طراحی کنید.

انتهای پیام/

منبع خبر: ریچارد ویلسون


منبع: https://sakhteha.news/news/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1