نکات ایمنی استفاده و راه اندازی پکیج های گرمایشی

نکات ایمنی استفاده و راه اندازی پکیج های گرمایشی

استفاده پکیج، نیازمند توجه به نکات و ملزوماتی است که اگر رعایت نشوند، نه تنها عملکرد سیستم مختل می شود، بلکه ممکن است سلامتی کاربران نیز به خطر بیفتد. در واقع، بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی استفاده از پکیج ، مشکلاتی در روند کار این دستگاه ایجاد شده و حتی ممکن است کاربران با خطراتی مواجه گردند. این در حالی است که با رعایت کردن تنها چند نکته ی ساده، هم کاربری سیستم پکیج افزایش پیدا می کند و هم می توانید با اطمینان خاطر بیشتری از این سیستم استفاده نمایید. رعایت کردن این نکات به شما کمک می کند که علاوه بر حفظ کاربری پکیج در حالت نرمال، امنیت خود را نیز تامین نمایید. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم ضمن راهنمایی گرفتن از تکنسین های تعمیر پکیج در مرکز سخت افزار ایران، نکات ایمنی پکیج را به شما همراهان گرامی ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات ایمنی پکیج

موارد زیر، جزء مهم ترین نکاتی هستند که باید در هنگام استفاده از پکیج، مورد توجه قرار دهید:

  • اولین نکته ی استفاده از پکیج دیواری، توجه به این مساله است که دستگاه مورد بحث، باید در ارتفاع حداقل 120 سانتی متری از کف نصب شود و فاصله ی آن از دیوار یا کابینت، باید حداقل 15 سانتی متر باشد.
  • برای جلوگیری از خطرات احتمالی، توصیه می شود که به هیچ عنوان پکیج را در بالای دستگاه های گرمازا مانند اجاق گاز نصب نکنید. حداقل فاصله افقی پکیج از محصولاتی همچون اجاق گاز، 40 سانتی متر است.
  • سومین مورد از نکات ایمنی پکیج ، مربوط به محل نصب دستگاه است. این محصول به هیچ وجه نباید در محیط های کم عرض نصب شود و باید حداقل یک متر با دیوار روبرو فاصله داشته باشد.
  • دودکش پکیج باید حداقل 50 سانتی متر از مواد و اشیاء قابل احتراق موجود در آشپزخانه فاصله داشته باشد؛ این مواد شامل انواع شوینده، پارچه، پرده و … می گردد.
  • برای حفظ ایمنی پکیج و تضمین عملکرد درست این محصول، بهتر است آن را به گونه ای نصب کنید که پریز برق، سیم اتصال زمین و کف شوی فاضلاب در نزدیکی آن قرار داشته باشد.
  • نصب کردن پکیج دیواری در محیط هایی مثل حمام، رختکن، توالت، محوطه های سونا و جکوزی، اتاق خواب و فضاهای بدون هواکش، می تواند خطر مسمومیت و حتی مرگ را به همراه داشته باشد. این دستگاه باید شرایط تهویه ای مناسبی داشته باشد.
  • یکی از مهم ترین نکات ایمنی پکیج ، این است که طبق مقررات ملی ساختمان، نصب وسایل گازسوز مانند آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری در واحد های کمتر از 60 متر مربع ممنوع است. این قانون تنها در
  • شرایطی نقض می شود که هوای مورد نیاز جهت احتراق گاز مصرفی پکیج، از طریق دریچه دایمی که مستقیما با هوای آزاد در ارتباط باشد تامین گردد.
  • لازم است بدانید که نصب و راه اندازی پکیج، باید حتما توسط افراد متخصص در این زمینه انجام گردد. در غیر این صورت، ممکن است مراحل نصب اشتباه انجام شده و علاوه بر بروز مشکلات عملکردی، خطراتی
  • برای کاربران ایجاد گردد. برای اطمینان از نصب صحیح و بی نقص سیستم پکیج خود، بهتر است از تکنسین های مجرب ما در نمایندگی تعمیرات پکیج مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.
  • اگر قطر دودکش ساختمانی که محل نصب پکیج است، کمتر از 15 سانتی متر بوده و یا فاصله افقی دودکش تا پشت بام کمتر از 4 متر باشد، باید حتما ازپکیج های فن دار در آن ساختمان استفاده شود.
  • دیگر نکته ی ایمنی پکیج ، مربوط به این مساله است که طول افقی دودکش این دستگاه به هیچ عنوان نباید بیشتر از 20 سانتیمتر باشد و شیب آن نیز باید مثبت به سمت بالا باشد.
  • توجه داشته باشید که بهترین محل برای نصب پکیج، خارج از ساختمان و در داخل بالکن ها است.
  • کنترل فنی و سرویس دوره ای، یکی از اقداماتی است که می تواند عملکرد صحیح و بی نقص پکیج و ایمنی این محصول را تضمین کند. توجه داشته باشید که این فرایند نیز باید توسط متخصصین حوزه تعمیر تهویه مطبوع انجام گردد.
  • در نهایت، به عنوان آخرین مورد از نکات ایمنی پکیج ، بد نیست بدانید که شعله های آبی رنگ در این دستگاه، نشانگر عملکرد صحیح سیستم بوده و زرد شدن شعله ها نشان دهنده اشکال در سیستم است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *