نکاتی برای نظافت و برق انداختن سریع شیرآلات منزل

نکاتی برای نظافت و برق انداختن سریع شیرآلات منزل

تمیز کردن شیرآلات استیل و برق انداختن آنها بدون آسیب زدن و کدر شدن شیرآلات نیازمند اطلاعاتی در این زمینه است. در اینجا روش های اصولی برای براق شدن شیرآلات آشپزخانه و دستشویی و حمام را به شما خواهیم گفت . شیرآلات بخش مهمی از بخش های دکوراسیون خانه را به خود اختصاص می‌دهند و براق بودن شیرهای آب می‌تواند نشانه ای از پاکی و تمیزی باشد. البته دقت داشته باشید که برای تمیز کردن این بخش باید نکات خاصی را نیز رعایت کنید.

 

– لکه‌های کوچک سفید روی شیر آب، براقی و شفافیت را از بین می برند و دلیل پیدایش این لکه های بر اثر رسوب کردن موادمعدنی موجود در آب بر سطح شیر آب یا لوله‌های پایین آن به وجود می‌آیند. قبل از هر چیزی تاکید می‌گردد به هیچ وجه از پاک کننده های اسیدی و شیمیایی نظیر جوهر نمک،وایتکس و سیم های ظرفشویی استفاده ننمایید که باعث از بین رفتن پوشش نیکل شده و شیرآلات را از شرایط ضمانت خارج می نماید.

 

در صورتی که از شیرهای بی رنگ و معمولی رایج استفاده می کنید، می‌توانید با خیال آسان از سرکه بعنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات بجای مانده بر روی شیرهای آب استفاده کنید.

 

– بهترین راه برای شست و شوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی آنها را حفظ می کند و باعث براق شدن می شود. بهتر است از اسکاج های نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خطی روی آنها ایجاد نشود.

 

– برای جلوگیری از جرم گرفتن شیر آلات شستن پی در پی آن در پایان هرروز و خشک نمودن توسط حوله ای نرم لازم است.

 

– حتی آب خالص هم قادر به پاک کردن شیرآلات است در صورتی که این شستشو مداوم و روزانه باشد ولی باز هم در صورتی که از مواد شونده ساده استفاده کنید بهتر است.

 

– سرکه «ترجیحاً سفید» یکی از مواد طبیعی است که می توانید ازآن استفاده کنید. تعداد زیادی از افراد باتجربه محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیر آلات میدانند. برای پاک کردن این رسوبات یک حوله کاغذی را کاملا به سرکه آغشته کنید. حوله کاغذی را دور محل لکه‌ها بپیچید و 10 دقیقه صبر کنید و سپس لکه‌ها رابا استفاده از یک حوله کاغذی خشک به آسانی پاک کنید.

 

فقط توجه داشته باشید که استفاده از سرکه بعلت خاصیت اسیدی بودن آن میتواند باعث از بین رفتن رنگ شیرهای آب رنگی و شیرهای برنجی بشود. در صورتی که از شیرهای بی‌رنگ و معمولی رایج استفاده می کنید، می توانید با خیال آسان از سرکه بعنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات بجای مانده بر روی شیرهای آب استفاده کنید.

 

– لوله‌ها و شیرهای آب با خمیردندان هم تمیز می شوند. کمی خمیردندان رابا استفاده از یک دستمال روی شیرآلات بمالید و آن قدر بسابید تا براق شوند و بعد از مدتی می توانید آنها را بشویید.

 

– برای مبارزه با کدر شدن لوله‌ها میتوانید کمی آبلیمو را روی یک دستمال بچکانید و آنرا روی شیرآلات بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آن را با آب بشویید.

 

– لیموترش هم انتخاب خوبی برای تمیز کردن شیرآلات است. اگر مقداری لیموترش روی شیرها بمالید نه تنها تمیز می‌شود، بلکه بوی خوبی نیز داخل فضای سرویس بهداشتی می پیچد.

 

اگر برای تمیز کردن سرویس خود از جوهر نمک استفاده می کنید قبل ریختن جوهر نمک حتماً روی شیر رابا پلاستیک بپوشانید زیرا دود جوهر نمک رنگ شیرالات را از بین میبرد.

 

برای استفاده از جوهر نمک در سرویس بهداشتی بعد از ریختن جوهر نمک در محیط درب آنرا نبندید و سریع محیط را بشویید زیرا گاز و دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را از بین می‌برد.

 

نکته مهم دیگری هم هست که باید به آن توجه کنید؛ وسایلی که به کمک آنها سرویس بهداشتی را تمیز می کنید مانند اسکاچ، برس مخصوص سرویس های بهداشتی و…. نیز باید تمیز شود.

 

نکته مهم این است که هیچوقت لوازم مختلف را برای تمیز کردن قسمت هاي متفاوت بکار نبرید؛ به این معنی که اگر اسکاچ مخصوص شیرآلات است آنرا هرگز به دستشویی نزنید و برس مخصوص شست و شوی دستشویی را نیز برای تمیز کردن سایر قسمت ها استفاده نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *